irritaties en gezelligheid - Reisverslag uit Accra, Ghana van Estelle - WaarBenJij.nu irritaties en gezelligheid - Reisverslag uit Accra, Ghana van Estelle - WaarBenJij.nu

irritaties en gezelligheid

Blijf op de hoogte en volg Estelle

18 September 2013 | Ghana, Accra

Twee dingen waar ik hier echt slechte zin van krijg zijn slaapgebrek en honger (beter gezegd: erge honger hebben en dan nog een uur of langer op eten moeten wachten). Goed slapen gaat hier al slecht door alle kabaal rondom ons huis. F is 's avonds meestal pas tegen 19:30/20:00 uur thuis waardoor de avonden kort zijn als je tussen 21:30 en 22:00 van vermoeidheid soms abdrupt in slaap valt. Het is zaterdagmorgen en ik word wakker als F om 5 uur op staat om enkele uren te gaan werken. Ik slaap bijna als de wekelijks joggingclub voorbij rent (ze zingen onder het hardlopen en iemand slaat met ijzer op een blik wat een hels kabaal maakt). Ik dommel net weer in als ik een hard geklop op de deur hoor. De gate is door de wind opengewaaid waardoor iedereen dus zo ons compound op kan. Het is nog geen 06:00 (!) uur als Eric met enkele vrienden aan de deur staat. Wat ik aan het doen ben: met mijn haren letterlijk en figuurlijk overeind zeg ik dat ik aan het slapen ben, F naar zijn werk is en ik de gate achter hem sluit om te voorkomen dat er even later ook nog kinderen aan de deur komen. Het 5-tal druipt af, aan de zwarte kleren te zien waren ze op weg naar een begrafenis. Kevin is intussen wakker geworden en weigert nog verder te slapen. Dag nachtrust hallo vermoeidheid. Pffff.

Als ik de hoofdkraan opendraai om de polytank met water te kunnen vullen staan Princilla, Andy en nog 2 buurtkindjes naar ons te roepen en te zwaaien. Voor K vind ik het belangrijk dat hij met anderen kinderen leert spelen. Omdat het 4-tal intussen al voor de gate staat besluit ik die maar open te maken en zo rennen ze snel naar binnen om zich op alle speelgoed te storten. De afwasborstel, elektrische tandenborstel en wasmachine zijn enorm interessant, net als mascara. Ze vragen me wat in de zakjes bami kruiden zit en bevestigen dat ze rijst erg lekker vinden. Aangezien we die nog plenty hebben zet ik een grote pan op het vuur en zo zit K een half uur later te midden van zijn Ghanese vriendjes om 8 uur 's morgens buiten rijst te eten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Estelle

Actief sinds 14 Sept. 2012
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 22741

Voorgaande reizen:

27 Januari 2017 - 08 Februari 2017

gone too soon, Billa * ♥

28 September 2012 - 30 November -0001

reunion with daddy

12 Januari 2013 - 30 November -0001

almost ready for departure

19 Juli 2013 - 30 November -0001

Na de nodige vertragingen terug in Ghana

Landen bezocht: