townladies - Reisverslag uit Accra, Ghana van Estelle - WaarBenJij.nu townladies - Reisverslag uit Accra, Ghana van Estelle - WaarBenJij.nu

townladies

Blijf op de hoogte en volg Estelle

23 Augustus 2013 | Ghana, Accra

Omdat het "zomer" vakantie is zijn er veel oudere kinderen op het UCC: de schoolbus rijdt nu dagelijks 2x op en neer om de kinderen van Labadi naar Teshie te brengen en weer terug. Schijnbaar was de bus nog erg vol en hebben de kinderen, wsl door zich vast te houden tegen een raam, een raam van de schoolbus eruit weten te duwen. Tja, dat kan alleen maar hier.

Vanuit de hoofdweg kan ik een deeltaxi richting Nungua pakken. Achterin zitten 2 Ghanese jongedames opgedoft en voorzien van moderne grote handtassen druk te kletsen. K was al in de 1e deeltaxi op mijn rug in slaap gevallen en slaapt door, af en toe zijn wenkbrauwen fronsend als het geklets de geluidsbarrière doorkomt. De dames vragen of ik er bezwaar tegen heb dat we via een omweg rijden want een van hen moet ergens wat spullen ophalen en het vervolgens mee naar huis nemen. Ik heb tijd genoeg. De spullen worden opgehaald en we rijden verder. Er volgt een discussie tussen de chauffeur (die de kortste route wil rijden) en de dames (die de snelste route willen rijden, dit betekent een omweg via de bush road vanwege het drukke verkeer op de hoofdweg). De chauffeur stemt toe en we naderen het kruispunt bij de hoofdweg waar ik uit zal stappen. De dames vertellen me richting zee te moeten, ik ook, dus we kunnen samen verder rijden (van de deeltaxi wordt dan een dropping gemaakt voor het laatste stuk). Bij het huis van de dames aangekomen volgt er een nieuwe discussie tussen hen en de chauffeur over het aanvullende bedrag dat betaald moet worden voor het laatste stuk. 2 ghc per persoon lijkt me reeel en daar is de chauffeur het mee eens, echter de dames betalen samen maar 3 ghc. Uiteindelijk stemt de chauffeur toe omdat hij zijn zin toch niet krijgt. Pissig neemt hij het geldbiljet in ontvangst en zucht even later "gosh, townladies.....".

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Estelle

Actief sinds 14 Sept. 2012
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 22730

Voorgaande reizen:

27 Januari 2017 - 08 Februari 2017

gone too soon, Billa * ♥

28 September 2012 - 30 November -0001

reunion with daddy

12 Januari 2013 - 30 November -0001

almost ready for departure

19 Juli 2013 - 30 November -0001

Na de nodige vertragingen terug in Ghana

Landen bezocht: